Sunday, March 15, 2009

ဒုကၡ နွင့္ သုခ


ဒုကၡဟူသည္ အေကာင္းမဟုတ္ ၊ ကိေလသာလည္း မဟုတ္ ၊ တဏွာရာဂလည္း မဟုတ္
အစိုင္အခဲ ၊ အခိုးအေငြ႕လည္း မဟုတ္ ။ ဤသို႕ဆိုလွ်င္ အဘယ္နည္း။

ဒုကၡသည္ အယူအဆတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။

မိမိ၏ ေတြ႕ၾကံလာမႈ အျဖစ္အပ်က္အား ဒုကၡဟု ခံယူလိုက္ျခင္းျဖင့္
ဒုကၡဟု အမည္သတ္မွတ္ရာ ေရာက္သြားသလို ၊ ေတြ႕ၾကံဳလာေသာ အျဖစ္အပ်က္အား ေက်နပ္ပါက
သုခဟု ခံယူလိုက္ျခင္းျဖင့္ သုချဖစ္လာေတာ့သည္။

ညၾကီးမင္းၾကီး အိမ္ကခိုင္းေသာ္ေၾကာင့္ အျပင္သြားရသည္။ အလုပ္လုပ္ရသည္ ဆိုပါစို႕။
ထိုသူငယ္အတြက္ ထုိအျခင္းအရာသည္ ဒုကၡဟု ခံယူေပေတာ့မည္။ သူတပါး အိပ္ခ်ိန္
အနားယူေနခ်ိန္တြင္ မိမိထိုကဲ့သို မလုပ္နိင္။ ဆူပူသည္။ ျပစ္တင္မိသည္။
ဒုကၡပါပဲကြာဟု ေျပာဆိုတက္ၾကသည္။

သို႕ေသာ္ ညၾကီးမင္းၾကီး ရည္စားနွင့္ ခ်ိန္းထားေသာ္ေၾကာင့္
ေျမြပါးကင္းပါးမေၾကာက္ သြားသည္လာသည္။ လူငယ္သဘာ၀ ရင္ခုန္ရမႈကို နွစ္သက္သည္။
သို႕ေသာ္ ထိုအရာကို မိမိက ေက်နပ္သည္။ ထိုအခါ ဒုကၡလို႕ မည္သူမွ် မညည္း။

ထို႕ေၾကာင့္

“ ဒုကၡ နွင့္ သုခ သည္ မိမိစိတ္၏ ခံယူမႈ စည္းမ်ဥ္းေၾကာင္းေလးေပၚတြင္သာ တည္ရွိပါသည္။
ကဲ....စာဖတ္သူေရာ ေတြ႕ၾကံဳလာတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တိုင္းကို ဒုကၡ ၊ သုခဟု ညည္းညဴဦးမွာလား။



စာေရးဆရာ မင္းသိခၤ၏ စာအုပ္တစ္ခ်ိဳ႕မွ စကားတစ္ခ်ိဳ႕ကို ၾကိဳက္၍ အနည္းငယ္မြန္းမံကာ
ေရးသားထားပါသည္။




2 comments:

may16 said...

ကိုဆိုးသြမ္းေျပာတာမွန္ပါတယ္... ခံယူခ်က္နဲ႕စိတ္ထားတတ္ဖို႕ပဲအေရးၾကီးပါတယ္..

လင္းဒီပ said...

ဒါေပမယ့္ ဒုကၡသစၥာဆိုတာကေတာ့ ဘယ္လိုေတြးေတြး အျမဲတမ္း ဒုကၡအစစ္ျဖစ္ေနတာမ်ိဳးပါ ညီေလးေရ..