Monday, July 6, 2009

ပုဂံေခတ္မွသည္ ယေန႕အထိ တသက္လံုး မွားယြင္းလာခဲ့ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားစြာ ရွိေနပါသည္။ သို႕ေသာ္ ထို တသက္လံုး မွားယြင္းလာခဲ့ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားအား အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ က်ယ္ျပန္႕နိင္ျခင္း မရွိခဲ့လွ်င္ ထိုအမွားမ်ားသည္ ၾကာရွည္လွ်င္ အမွန္ကဲ့သို ျဖစ္သြားတက္ပါသည္။ ဥပမာ -

ပန္းပဲ တူျငိမ္ - ပန္းတိမ္ေရႊခို - သံျဖဴ မေအး လို

မူလစာသားက ( ပန္းပဲ တူျငိမ္ - ပန္းတိမ္ေရႊခို - သံျဖဴ မေအး လို ) - ပန္းပဲ ထုလွ်င္ တူကို ျငိမ္ေနေအာင္ ကိုင္နိင္ရသကဲ့သို႕ ၊ ပန္းတိမ္ကၽြမ္းက်င္လွ်င္ ေရႊကို ခိုလုပ္ေပးတက္ျခင္း ၊ သံျဖဴသည္ ေအးလွ်င္ ကဲြတက္သည္ ၊ ဆိုသည့္ စကားကို ( ပန္းပဲ လူလိမ္ ၊ ပန္းတိမ္ေရႊခိုး ၊ သံျဖဴမေအ...) ျဖစ္သြားေတာ့သည္။

ထား၀ယ္ယို ၾကပ္ခိုး ၊ ရွမ္းရိုး လင္ကိုး

( ထား၀ယ္မ်ား ၊ ဘိတ္မ်ားသည္ အသားမည္း၏။ ထား၀ယ္ယိုသည္ ၾကပ္ခိုးေရာင္ကဲ့သို႕ မည္းမည္းသည္းသည္း ျဖစ္ပါသည္ ။ သုိ႕ေသာ္ အရသာေကာင္းသကဲ့သို႕ ထား၀ယ္မ်ား ၊ ဘိတ္မ်ား၏ စိတ္ထားသည္ အလြန္ေကာင္း၏။ သို႕ေသာ္ အလြန္ရိုးသားၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ထိုသို႕ ရိုးသားျခင္းကို ခ်စ္ခင္ေသာ အားျဖင့္ တင္စား၍ ထား၀ယ္ရိုး ၾကပ္ခုိးဟု ေခၚဆိုၾကခ့ဲသည္ ။ ထိုနည္းတူ ရွမ္းမ မ်ားသည္လည္း ရိုးသားက်၏။ မိမိလင္သားအေပၚ ဘုရား ၊ သားကုိ သခင္ကဲ့သို႕ ကိုးကြယ္တက္ၾကသည္ ) ထိုသို႕ အဓိပၸယ္ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယေန႕ေခတ္တြင္ ထား၀ယ္ရိုးေတာ့ လင္ခိုး ၊ ရွမ္းရိုးေတာ့ ၾကက္ခိုး ဟု စကားလံုးမ်ား ေျပာင္းလဲ လာေတာ့သည္။

မယားေနစ ေခ်ာင္ေသမွ

ယေန႕ေခတ္တြင္ မယားေသစ ေၾကာင္ေသမွဟု ေျပာဆိုလာၾကသည္။ မယားတစ္ေယာက္ စရျပီဆိုလွ်င္ ျပန္မလွန္နိင္ေအာင္ ေၾကာင္ကို ရိုက္သကဲ့သို႕ နွိပ္ကြပ္ထားခိုင္းတက္ၾကသည္။ မူရင္း အမွန္အစစ္မွာ မယားတစ္ေယာက္သည္ လွသည္ ၊ ျပည့္ျဖိဳးသည္ ၊ ဟုတ္ျပီ ၄င္းအခ်က္မ်ားနွင့္ ျပည့္စံုေသာ္လည္း မီးဖိုးေခ်ာင္ မနိင္ ၊ ဘုရားစင္တြင္ ပန္းမရွိ ၊ အိမ္တြင္းမွာ အ၀တ္အစားမ်ား ျပန္႕က်ဲလွ်က္ရွိ ၊ သြားျပီ။ ထိုသို႕မဟုတ္ဘဲ လူမျမင္ရသည့္ ေခ်ာင္ေနရာမ်ား ေတြ၌ ပင္လ်င္ သန္႕ရွင္းစြာ ေသေသသပ္သပ္ ထားနိင္ျခင္း ၊ သိမ္းသိမ္းဆည္းဆည္း ရွိနိင္ျခင္းမ်ား လုပ္နိင္ပါက ၄င္းအမ်ိဳးသမီးသည္ ေတာ္သည္ဟု ခ်ီးမြန္းသင့္သည္ ။ ထိုအေၾကာင္းအရာကို ဆိုလိုခ်င္းျဖစ္၍ မယားေနစ ေခ်ာင္ေသမွ ဟုျမန္မာစာေပးက ညႊန္းပါသည္။


ေဇာက္မွန္းကမ္းမွန္း

ေလွသမားမ်ားသည္ ကမ္းကိုလည္း သိရသည္ ၊ ေဇာက္ကိုလည္း သိရသည္။ ေလွမ်ား ၊ သေဘာၤမ်ားသည္ ကမ္းကပ္ရာတြင္ အလြန္အေရးၾကီးပါသည္။ ကမ္းကို မကပ္ဘဲ ၊ ေဇာက္ကို ( ေခ်ာက္ ) ကပ္မိေသာ္ ေလွ ၊ သေဘၤာနစ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္တက္ၾကေသာ္ေၾကာင့္ ေလွသမားမ်ားသည္ ကမ္းကိုပဲ ကမ္းရပါသည္။ ေဇာက္ကို မကပ္ရပါ။ ဆိုရလွ်င္ မည္သည့္ေနရာသည္ အသံုး၀င္သည့္ ေနရာ ၊ မည္သည့္ေနရာသည္ အသံုးမ၀င္သည့္ေနရာ ျဖစ္ေၾကာင္း ကဲြကဲြျပားျပား သိေသာ္သူကို ေဇာက္မွန္းကမ္းမွန္း သိသူဟု ေျပာၾကသည္။ ပဲ့နင္းၾကီးမ်ား စကားမွ အရပ္ထဲ ေရာက္လာေသာ အခါ “ ေစာက္မွန္းကန္းမွန္း ” မသိဘူးဟု သံုးစဲြလာၾကပါေတာ့သည္။


မွတ္ခ်က္ ။ ။ ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ တရားေတာ္မွ ျပန္လည္ေရးသား ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။



5 comments:

လင္းဒီပ said...

မွတ္သားသြားပါတယ္ညီေလးေရ....
ေထာက္ျပေပးလို႕ ေက်းဇူး..။

ရြက္လြင့္ျခင္း said...

မွတ္သားရပါတယ္
ဒီပိုစ့္အတြက္ ေက်းဇူးပါ

ေက်ာပိုးအိတ္ said...

မွားေနတဲ့ စကားေလးေတြ ျပန္ျပင္ဖတ္သြားတယ္။ း)

ေရွးစကားေတာ့ေရွးစကားေပါ့ေနာ္။ အဆစ္နည္းနည္း ထပ္ထည့္ခ်င္လို ့။

တကယ္ေတာ့ ထူး၀ယ္သူ ထား၀ယ္သား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အသားအရည္လွၾကပါတယ္။ ခုေခတ္ေနာ္။ ေရွးေရွးတုန္းက ေခတ္ေတာ့ မမွီလိုက္ဘူး။ ေမ့ဗိုက္ထဲေတာင္ မေရာက္ေသးလို ့။

ခင္တဲ့
ေက်ာပိုးအိတ္

ေႏြးေနျခည္ said...

မွတ္သားစရာေတြရသြားပါတယ္။

စာအုပ္စာေပကို ေလးစားခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးသူမ်ားကို အသိေပးအပ္ပါတယ္ said...

ထား၀ယ္သူ ထား၀ယ္သားမ်ားဟာ အသားအေရေကာင္းေတြကို ပိုင္ဆိုထားၾကသူပါ၊ မယုံရင္ ထား၀ယ္ကို တခါေလာက္သြားေရာက္ေစခ်င္လွသည္၊ က်ဳပ္လည္း အသားအေရေကာင္းပါတယ္၊ ဟဲဟဲ ၾကြားတာေနာ့္၊ ယင္းစကားပုံကိုလည္း ျပန္ျပင္ရမယ္၊ မွားရင္ျပင္ဖို႔အတြက္ က်ဳပ္တို႔မွာတာ၀န္ရွိတယ္...။