5 years ago
Saturday, October 25, 2008
လူကုိ အားလံုးမတူ ယူဆေသာ္ လဲြေခ်ာ္ေနပါျပီ။ တူသည္ဟု ပံုေသ ယူဆျပန္ေသာ္ လဲြေခ်ာ္မႈ တစ္မ်ိဳး ထပ္ျဖစ္ျပန္ျပီ။ လူ႕တန္ဖိုးကို သတ္မွတ္ရာတြင္ သေဘာၾကီး နွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္။
( ၁ ) ေငြေၾကးနွင့္ အရိွန္အ၀ါ
အေပၚယံ ပကာသနတို႕ကို အေၾကာင္းခံလ်က္ လူ႕တန္ဖိုး သက္မွတ္ျခင္း သေဘာျဖစ္ပါသည္။ လူတစ္ေယာက္ကို ေငြေၾကးၾကြယ္၀ ခ်မ္းသာရံုမွွ်ျဖင့္ ၊ အရွိန္အ၀ါ အေပၚယံ ပကာသန အားေကာင္းရံုမွ်ျဖင့္ တန္းျပီး ဦးညႊတ္ေသာ သေဘာျဖစ္သည္။ ခင္မင္သြားသည္ ၊ အထင္ၾကီးသြားသည္။ ပတ္သက္ ရင္းနွီးခ်င္မိသည္။ ဒီေတာ့ စကားပံုက ဒီလို ထြက္လာသည္။ “ မ်က္နွာၾကီးရာ ဟင္းဖက္ပါ ” တဲ့။ ထိုလူေတြနွင့္ ေပါင္းသင္းမိသည့္ လူမ်ားကိုလည္း အခ်င္းခ်င္းက “ အက်ိဳးလိုလို႕ ေညာင္ေရေလာင္း ” တဲ့။ ထိုအရာေတြ အားနည္းသေလာက္ တန္းျပီး အထင္ေသးေသာ သေဘာျဖစ္သည္။ အနွစ္ကို မၾကည့္ ၊ အကာကိုၾကည့္လ်က္ ေအာက္ေျခလြတ္ေနေသာ စရိုက္ပ်က္ ၊ စရိုက္ဆိုးမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးက
( ၂ ) အနွစ္ကို အေၾကာင္းခံေသာ သတ္မွတ္မႈ
လူတစ္ေယာက္သည္ ကိုယ္က်င့္တရား ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းမြန္သလဲ ၊ ဘ၀တူ လူသားခ်င္း အေပၚ ဘယ္ေလာက္ ေမတၱာထားနိင္သလဲ ( ဆင္းရဲသူ အခ်င္းခ်င္း ၊ ခ်မ္းသာသူ အခ်င္းခ်င္းေပၚ ထားသည့္ စိတ္ဓတ္မဟုတ္ ၊ လူဆိုသည့္ သက္ရွိအခ်င္းခ်င္းအေပၚ ထားသည့္စိတ္ထားကို ဆိုလိုပါသည္ ) ၊ ကိုယ့္နိင္ငံ ကိုယ့္ကမၻာအတြက္ ဘယ္ေလာက္ စြမ္းေဆာင္ ၾကိဳးစားသလဲ ၊ ဘ၀ အျမင္မွန္ကန္မႈ ဘယ္ေလာက္ စြမ္းရည္ရွိသလဲ ၊ ကိုယ္နွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ပညာရပ္ကို ဘယ္ေလာက္ ကၽြမ္းက်င္သလဲ ဒီအေပၚ မူတည္လ်က္ လူ႕တန္ဖိုးကို သတ္မွတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသတ္မွတ္မႈ မ်ိဳးသည္ ေမတၱာနွင့္ပညာ ေပါင္းစပ္ေသာ သေဘာျဖစ္သည္။ ျဗဟၼစိုရ္တရားနွင့္ အသိဥာဏ္ အလင္းေပါင္းစပ္ေသာ သေဘာျဖစ္သည္။ ေလာက၏ ေကာင္းမႈကုိ တည္ေထာင္ေသာ ၊ ေ၀ဆာေစေသာ ၊ ေလာက၏ ဆိုးက်ိဳးကို ကာကြယ္ေသာ စရိုက္မ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။
( ၂ ) အနွစ္ကို အေၾကာင္းခံေသာ သတ္မွတ္မႈ
လူတစ္ေယာက္သည္ ကိုယ္က်င့္တရား ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းမြန္သလဲ ၊ ဘ၀တူ လူသားခ်င္း အေပၚ ဘယ္ေလာက္ ေမတၱာထားနိင္သလဲ ( ဆင္းရဲသူ အခ်င္းခ်င္း ၊ ခ်မ္းသာသူ အခ်င္းခ်င္းေပၚ ထားသည့္ စိတ္ဓတ္မဟုတ္ ၊ လူဆိုသည့္ သက္ရွိအခ်င္းခ်င္းအေပၚ ထားသည့္စိတ္ထားကို ဆိုလိုပါသည္ ) ၊ ကိုယ့္နိင္ငံ ကိုယ့္ကမၻာအတြက္ ဘယ္ေလာက္ စြမ္းေဆာင္ ၾကိဳးစားသလဲ ၊ ဘ၀ အျမင္မွန္ကန္မႈ ဘယ္ေလာက္ စြမ္းရည္ရွိသလဲ ၊ ကိုယ္နွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ပညာရပ္ကို ဘယ္ေလာက္ ကၽြမ္းက်င္သလဲ ဒီအေပၚ မူတည္လ်က္ လူ႕တန္ဖိုးကို သတ္မွတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသတ္မွတ္မႈ မ်ိဳးသည္ ေမတၱာနွင့္ပညာ ေပါင္းစပ္ေသာ သေဘာျဖစ္သည္။ ျဗဟၼစိုရ္တရားနွင့္ အသိဥာဏ္ အလင္းေပါင္းစပ္ေသာ သေဘာျဖစ္သည္။ ေလာက၏ ေကာင္းမႈကုိ တည္ေထာင္ေသာ ၊ ေ၀ဆာေစေသာ ၊ ေလာက၏ ဆိုးက်ိဳးကို ကာကြယ္ေသာ စရိုက္မ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။
Labels: ကၽြန္ေတာ္၏...အေတြးမ်ား
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
4 comments:
ထိမိ႐ွင္းလင္းတဲ့ တင္ျပခ်က္ေတြနဲ႕ လူ႕တန္ဖိုးကိုသတ္မွတ္ခ်က္ကို သံုးသပ္မွတ္ခ်က္ျပဳသြားတာကို အလြန္တရာပဲ ေလးစားေထာက္ခံမိပါတယ္ ကိုဆိုးသြမ္း၊ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ လူ႕တန္ဖိုးကို သံုးသပ္တဲ့ အျမင္ကို ေျပာျပရမယ္ဆိုရင္ ဒုတိယအခ်က္ျဖစ္တဲ့ အႏွစ္ကို အေၾကာင္းခံေသာ သတ္မွတ္မႈ ကို စံအျဖစ္ထားၿပီး သတ္မွတ္မိပါတယ္၊ ဒီေလာကႀကီးမွာ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အေထြေထြ႐ွိၾကတာျဖစ္တဲ့အတြက္ လူ႕တန္ဖိုးသတ္မွတ္ခ်က္ေတြကေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ မတူညီ ကြဲျပားေနမွာပဲလို႕ ယူဆမိရင္း ေလးစားစြာ ကြန္မန္႕ပြတ္ မွတ္ခ်က္ခ်န္ခဲ့ပါေၾကာင္း။
ခင္မင္ေလးစားစြာျဖင့္
လူ႔တန္ဖိုး သတ္မွတ္တဲ့... သေဘာတရားေတြကို ကိုယ္ပိုင္အျမင္နဲ႔ ခုလို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း တိတိက်က် ေရးသားထားတာ ဖတ္ခြင့္ရလို႔... သိုင္းက်ဴး... း)အေတြးအေခၚရင့္က်က္ပါေပ့... ဆိုးႀကီး။ ငါ့ညီ စာေပအတြက္ ဆက္လက္ရဲရင့္ႏိုင္ပါေစ...
ဆိုးသြမ္းေရ
လူ႔တန္ဖိုးသတ္မွတ္ခ်က္ေလးေတြကို
လာဖတ္သြားတယ္။
အင္း အေနာ္ ကေတာ႔ ေငြ မမက္ လူမက္ တဲ႔ ေကာင္ ဆိုေတာ႔ နံပတ္ ၂ ကိုႀကိဳက္ တယ္ ဗ်ာ
ေငြကိုလူကႏိုင္ ယင္ ၿပသနာ မရွိပါဘူး
အင္ ေငြကလူကိုႏိုင္ ယင္ ေတာ႔ .....
Post a Comment